Tüm
İnternet Evleri Derneği (
TİEV) Yusuf Andiç AA muhabirine yaptığı açıklamada, bugün ''Güvenli İnternet Günü'' olduğunu ifade ederek, bu yılki ana temanın ''Hayatın Sanal Gerçeği: İnternet'', sloganının ise ''Sanal Oyna Gerçek Yaşa'' olduğunu bildirdi.
''Güvenli İnternet Günü'nde toplumu internet kullanırken farkında olmadığı güvenlik açıkları konusunda bilinçlendirmek, internetin doğru ve bireye zarar vermeyecek şekilde kullanılması yönünde farkındalık yaratmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenleniyor'' diyen Andiç, ''İnternetin yararları var ancak internet doğru ve bilinçli kullanılmadığı zaman tehlikeli olabiliyor. Kişisel bilgilerin gizliliğinden tutun da özel hayatın mahremiyetine kadar birçok içerik haberimiz olmadan çalınabilir ve kötü amaçlı kullanılabilir. Güvenli İnternet Günü bu konuların tartışılması ve gündeme getirilmesi açısından önemli'' dedi.
Yusuf Andiç, interneti kullanırken çeşitli sorunlarla karşılaşılmaması için önlemler almak gerektiğini, önlem alınmadığı ve bilinçsiz davranıldığı takdirde olumsuzluklarla karşılaşılabileceğini vurguladı.
Bilgisayarın güvenliğinin
kontrol edilmesi ve çeşitli programlarla denetlenmesinin önemine işaret eden Andiç, ''İnternet tek başına olduğumuz savunmasız bir mecra. Burada hangi yaşta olursanız olun, bilinçsizseniz ve gerekli ekipmanlara sahip değilseniz başınıza olmadık şeyler gelebilir. Basit teknikler ve yazılımlarla kendinizi
sanal hayatta anonim yapabilirsiniz. Güvenmediğiniz kişilerle görüşmez, doğruluğundan emin olmadığınız sitelere gerçek bilgilerinizi girmezseniz basit ama çok önemli bir
tedbir almış olursunuz. Bilgisayarınızı virüs ve
trojan benzeri programlardan sürekli temizlemeniz, bilgilerinizin istemediğiniz kişilerce ele geçirilmesini önleyebilir'' diye konuştu.
ÇOCUKLAR KORUNMALI
Andiç, Güvenli İnternet Günü'nün öncelikle gençleri ve çocukları bilinçlendirmeyi
hedeflediğini, bu yılki temanın da ''internet kullanımının önemli bir kitlesini oluşturan gençleri hedef aldığını'' vurgulayarak, şunları kaydetti:
''Gençler özellikle on-line oyunlar eliyle zamanlarının önemli bir kısmını internete bağlı geçiriyor. Saatlerce bilgisayar başında sanal karakterlerini yöneten bu gençlerin farkında olmadıkları ciddi riskler var. Bunlar, sanalda kurulan ilişkilerin gerçeğe taşınması olarak örneklendirilebilir.
Oyun oynarken firmalar gelir elde etmek için size bazı ürünler satmaya çalışabilir. Bilinçsiz kullanıcı burada da risk altına alınıyor. Bu ve buna benzer birçok güvenlik riski nedeniyle seçilen tema internetin eğlence kısmını yani en çok kullanıldığı yönünü ele alıyor.
Oyun
sektörü her yönüyle ele alınması gereken ve ülkemizde halen
ekonomik boyutunun çok altında akademik ve hukuksal açıdan düzenlenebilen bir sektör. Kendi başına değerlendirilmeli ve güvenliği internet kadar özel ve ayrı düşünülmeli. Çocukların özellikle tanıdıkları kişilerden parayla karakter veya oyun özelliği satın almalarının önüne geçilmesi gerekiyor. Sanalda ailesinin
kredi kart bilgilerini çalan çocuklara sıkça rastlanabiliyor. Ödeme sistemlerini çocukların kullanamayacağı hale getirmek için çözüm üretmekte fayda var. Sanal satışların
kayıt altına alınabilmesi çözüm için en önemli yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Ailelerin çocuklarını belli sürelerde ve mutlaka izleyebilecekleri ortamlarda oyun oynamalarını sağlamaları ve mutlaka sınırlamaları gerekiyor. Tamamen
yasaklamak çözüm değil. Ancak oynayacakları oyunları seçmeleri şart. Oyunlarla ilgili uluslararası yaş sınırlamalarını bulup uygulamalarında yarar görüyorum."