Bundan 15 yıl önce piyasayı tamamen değiştirecek bir oyun çıktı;
Quake. Çıktıktan birkaç ay sonra oyunseverlerin tam anlamıyla ilgisini çeken FPS, özellikle ilk çıkan Doom gibi fantezi ve bilim-kurgu öğelerini birleştiriyordu.
Oyun piyasaya yalnızca bir FPS olarak çıkmadı, 3D motoru sayesinde 1996'da 2D motorlara alışmış kullanıcıların ilgisini çekti ve oyunu bir kez oynayan bir daha bırakamadı.
Quake'in zamanının en iyi oyunlarından biri olmasını sağlayan diğer bir özelliği de çoklu oyuncuya verdiği
destek. 1996'da bugünkü kadar güçlü olmayan internet bağlantıları, ortalamanın üstünde bir internet bağlantınız olmadığı zaman oyun oynamanızı mümkün kılmıyordu. Ancak Carmack'ın koyduğu TCP/IP modu, Quake'in internetten çok daha rahat oynanmasını sağladı.
Ayrıca Quake'i 1996'da piyasaya çıkartıp unutmayan programcılar 1997'de oyunun GLQuake modu altında bir üç boyutlu modelini piyasaya çıkarttılar. O zamanlar çok meşhur olan 3DFx kartları destekleyen bu mod grafikleriyle de birçok kullanıcıyı memnun etti. Oyunun değişik modları halen internette Quake hayranları tarafından oynanmaya da devam ediyor.