3 boyutlu oyunlarda sınırlar kalkıyor

3 boyutlu grafikler poligonlardan kurtuluyor, sınırsız detay geliyor!

3 boyutlu oyunlarda sınırlar kalkıyor

3 boyutlu grafikler, uzun senelerdir poligon fikrine dayanıyor. Yan yana getirilen düz şekiller birleştirilerek üç boyutlu nesneleri meydana getiriyorlar. 3D pikseller veya voxel'ler üzerinde bir takım çalışmalar olsa da poligon, çok daha önde bir teknoloji olarak görülüyordu. Euclideon adındaki bir Avustalyalı şirket ise geleceğin teknolojisinin poligonlarda olmadığını düşünüyor. Geçen sene grafiklerin çiziminin temelleri üzerinde fikir yürütmeye karar veren şirket, küçük atomları veya "nokta bulut verisi"ni kullanan bilimsel ve tıbbi görüntülemeden ilham alarak gerçek zamanlı olarak sınırsız bir detay seviyesi oluşturabileceğini iddia etti. Euclideon şu an teknolojinin geliştirme sürecini tamamlamamış da olsa önemli bir yol katetti. Sistemlerinin gücünü ortaya çıkarmak isteyen şirket, normal şartlarda 21.062.352.435.000 poligondan oluşacak 1km karelik bir ada oluşturdu. Şirkete ait "Poligon dönüştürme motoru" ile poligonları kübik milimetre başına 64 atom oranında dönüştürdü. Bu ise yerdeki toz zerrelerini bile görebileceğiniz anlamına geliyor. Bu detayları ise 20FPS ile çalıştırmayı başardı.
<< Önceki Haber 3 boyutlu oyunlarda sınırlar kalkıyor Sonraki Haber >>

Haber Etiketleri:  
ÖNE ÇIKAN HABERLER