Artık 7'den 70'e herkesin bilgisayarda oyun oynayabildiğini belirten
Dinç, "Ama bu
sektör her türlü suiistimale açık. Bazı kişiler internette
oyun oynamak için değil, birilerinin
hesap bilgilerini çalmak için oyunlara katılıyor." dedi.
Meslekte Birlik Grubu'nun Merinos
Kongre ve
Kültür Merkezi'nde düzenlediği 'Tersine
beyin göçü' konulu panele katılan
Mevlüt Dinç, bilgisayar oyun sektörünün her geçen gün büyüdüğünü dile getirdi. Son yıllarda çıkan yeni oyunlar ile birlikte şimdiye kadar dünyada böyle bir eğlence platformu olmadığına dikkat çeken
Türkiye Dijital Oyunlar
Federasyonu Başkanı ve Türk
Telekom Grup Şirketi Sobee'nin Genel Müdürü Mevlüt Dinç, oyun sektörünün her türlü suiistimale açık olduğunu kaydetti. Dünyanın her tarafından insanların oyunlar ile etkileşim içinde olduğunu vurgulayan Dinç, 7'den 70'e herkesin
sanal alemde oyun oynadığına işaret etti. Sanal alemin her türlü suiistimale açık bir ortam olduğunu hatırlatan Dinç şöyle devam etti:
"Sadece oyunlar da değil. Mail adreslerine bazı yerlerden sahte bilgiler geliyor. '
Güncelleme yapılacak bilgilerinizi verin' diyorlar. Buna benzer birçok konu oluyor sanal alemde. Dijital oyunlar federasyonunun oynayanları bilgilendirmek suistimallere karşı daha dikkatli davranmalarını sağlıyoruz. Bazı kişiler oyun oynamak için değil, birilerinin hesap bilgilerini çalmak için oyunlara katılıyor. Federasyon olarak bu konuda önemli adımlar atacağız. Vatandaşlarımız da bu tür
dolandırıcılık olaylarına karşı duyarlı olmalı."
OYUN PASTASI 70 MİLYAR DOLARI BULDU
Dünya genelinde oyun piyasasının 70 milyar doları geçtiğini belirten Dinç, Türkiye'nin oyun sektöründe dünyada istenilen sırada olmadığını öne sürdü. Krizlerden etkilenmeyen, sürekli
büyüme kat eden geniş bir kitlenin ilgisini çeken sektörün Türkiye için de çok önemli olduğunu söyledi. Türkiye'nin kendi oyununu geliştirerek, kültürümüzü daha kolay yayabileceğine vurgu yapan Mevlüt Dinç şunları kaydetti:
"Kendi oyunlarımızı geliştirerek, kendi kültürümüzü de bu oyuna yansıtmak istiyoruz. Oyun ekonomisi oluşturmalıyız. Ülkemizi, dünya çapında yaygınlaştırmak istiyoruz. Oyunların pozitif unsurları var. Doğru oyunların çocukların gelişmesinde müthiş katkısı var. Federasyonumuz bu anlamda bilinçlendirme adına çalışmalar yapılıyor. Sürekli tüketilen bir sektör olunca da negatif yönleri var. Bunu da minimize etmek istiyoruz. Kenti toplumumuza faydalı, kendi geleneğimizi ve kültürümüzü kullanarak kendi oyunlarımızı üretmeliyiz."