Dedemin oyunları bilgisayar oyunlarına karşı

Dedemin oyunları bilgisayar oyunlarına karşı -Zamanlarının büyük bölümünü bilgisayar başında geçiren çocukların sosyalleşmesi amacıyla Dedemin Oyunları Projesi başlatıldı -İzmir Sosyal Etüt ve Proje Müdürü Himmet Uygun:


İZMİR (A.A) - Halil Şahin - Zamanlarının büyük bölümünü bilgisayar başında geçiren çocukların sosyalleşmesi amacıyla Dedemin Oyunları Projesi başlatıldı.
     İzmir Sosyal Etüt ve Proje Müdürü Himmet Uygun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, birçok ailenin çocuklarının bilgisayara karşı aşırı eğiliminden şikayetçi olduğunu, odasına kapanıp saatlerce bilgisayar oyunu oynayan çocukları nedeniyle kaygı duyduklarını vurguladı.
     Bilgisayarın başından kalkmayan çocuğun sosyal yaşamdan uzak kaldığına dikkati çeken Uygun, bu durumun çocuğun sosyalleşmesini körelttiğini, kurduğu bireysel dünyanın kendisini yalnız hissetmesine yol açabileceğini ifade etti.
     Uygun, başlattıkları Dedemin Oyunları projesinin çocukların bilgisayara teslim olma noktasına gelmesi yönündeki kaygılardan doğduğunu anlatarak, Çocuklarımızı bilgisayar başından kaldırmak, sosyal hayata taşımak, diğer öğrencilerle arkadaşlığı, dostluğu ortaya koymak için yola çıktık. Bunu kültürümüzde var olan, daha önce atalarımızın oynadığı oyunlarla sağlamayı düşündük dedi.
    
     -Adını bile ilk kez duydular-
    
     Projenin, sokaklarda artık oynanmayan oyunların yaşatılmasını sağlayacağını da dile getiren Uygun, şöyle konuştu:
     Pilot olarak seçtiğimiz Bucadaki 16 okulda, bir zamanlar atalarımızın oynadığı mendil kapmaca oyunu, beden eğitimi ve spor öğretmenleri liderliğinde oynanmaya başladı. Çocukların birlikte oynayabileceği, yaygın olan top oyunları dışında bir oyun olduğu için mendil kapmacayı seçtik. Oyun, akıl yürütmeyi gerektirmesi, stratejik düşünmeyi sağlaması açısından da faydalı. Somut işlem döneminden soyut işlem dönemine girmeleri sebebiyle hedef kitlemiz 6. sınıf çağındaki çocuklar oldu.
     Uygun, oyunun yaşatılmasına katkı sağlaması amacıyla okullar arasında mendil kapmaca yarışmaları düzenleyeceklerini bildirerek, projenin gelecek yıllarda çocukların yaş seviyesine, pedagojik durumuna uygun başka geleneksel oyunlarla geliştirileceğini ifade etti.
     Mendil kapmaca oyununu proje ile tanıyan 30 Ağustos Ortaokulu 6. sınıf öğrencisi Görkem Bulut, projeden önce genellikle bilgisayar oyunları oynadığını belirterek, Bu oyunla spor da yapmış oluyorum. Mahalledeki arkadaşlarıma öğretirim dedi.
     Aynı okul öğrencisi Eda Kumru ise daha önce Mendil kapmaca oyununun adını bile duymadığını, öğrendikten sonra çok sevdiğini söyledi.
    
     Yayıncı: Hızır Hacısalihoğlu
<< Önceki Haber Dedemin oyunları bilgisayar oyunlarına karşı Sonraki Haber >>

Haber Etiketleri:  
ÖNE ÇIKAN HABERLER