Yapı Kredi Kültür Merkezi tarafından 12.
İstanbul Bienali ile eş zamanlı gerçekleştirilecek enstalasyonda, Taksim'den Tünel'e kadar olan
İstiklal Caddesi'nde kaydedilen
ses dalgaları, binanın 200 metrekarelik dış cephesine yansıtılacak, daha sonra bu ses dalgalarından alınan bir kesit, 2 boyutlu ışık huzmeleriyle 3 boyutlu strüktür üzerine yansıtılacak.
Yapı Kredi Kültür Merkezinden yapılan açıklamaya göre merkez, 12. İstanbul Bienali ile eş zamanlı olarak ses getirecek bir enstalasyona ve sergiye ev sahipliği yapacak.
Sergi projesi kapsamında 17
Eylül'den itibaren Yapı Kredi Kültür Merkezi'nin Galatasaray'a
bakan cephesinde
mimari yapıyı görsel performansla aktif hale getiren bir enstalasyon sergilenecek. Enstalasyonda, Taksim'den Tünel'e kadar olan yolda kaydedilen ses dalgaları, binanın 200 metrekarelik dış cephesine yansıtılacak. Daha sonra bu ses dalgalarından alınan bir kesit, 2 boyutlu ışık huzmeleriyle 3 boyutlu strüktür üzerine yansıtılacak.
Sanatçı Refik
Anadol ve mimar Alper Derinboğaz'ın birlikte hazırladığı ''
Aktif Strüktürler v1.1: Akustik Formasyon/
İstiklal Caddesi'' adlı enstalasyon, mekan ve ses arasındaki ilişkiyi, İstiklal Caddesi'nin çok katmanlı akustik belleği üzerinden inceleyecek.
İzleyiciler bir hafta boyunca İstiklal Caddesi'nin ses hafızasını (akustik belleği) ve sesin farklı temsillerini deneyimlerken,
akşam saatlerinde görsel bir performansla binanın dış cephesinde yapılan dijital ve
estetik şovu seyretme imkanı bulacak.
Bu performans bilim ve sanatın birlikteliğini vurgularken, İstiklal Caddesi'nin çok renkli ve hareketli tarihine eklenen yeni bir sanat eseri olarak hafızalarda yer edinecek.
Türünün bu ölçekteki ilk örneği olan enstalasyonun sergisi ise 20 Eylül-13
Kasım tarihleri arasında Yapı Kredi Kültür Merkezi binasında ziyaret edilebilecek.
Türkiye'de ilk kez denenecek olan yöntemde İstiklal Caddesi'nin özel olarak alınmış
ses kayıtları haritalandırılarak, mimari bir yapıya dönüştürüldü.
Proje; mekan, ışık, görsel/işitsel performans arasındaki etkileşimi araştırıyor.
Bu tür çalışmanın ilk örneği, ses ve mimari arasındaki ilişkiyi anlatan bir enstalasyon 1958 yılında Brüksel'deki Dünya Fuarı'nda gerçekleştirilmişti.
Philips Pavyonu'nda düzenlenen gösteri, yaratıcısı Le Corbusier tarafından ''
elektronik bir şiir'' olarak nitelendirilmişti.
(SBE-KÖS-SBR)13.09.2011 14:55:41